Vi digitaliserar och automatiserar processer.
Städportalen är mycket mer än bara en städportal. Det du ser som kund är bara ytan. Städportalen är ett digitalt system som arbetsledningen och medarbetarna använder sig av varje dag. Syftet är att underlätta den dagliga driften och förenkla administrativa processer. Vi har till exempel automatiserat nyckelhanteringen i företaget. Algoritmer läser av arbetsschemat och talar om för personalen vilka nycklar som behöver hämtas från kontoret och när det behöver göras. Tidigare har nyckelhantering och logistiken runt det tagit mycket tid och strul. Nu kan tiden istället läggas på det vi gör bäst: städning!
Målsättningen är att automatisera alla dagliga processer för att kunna frigöra tid till mjuka värden.
Vi ska minska administrationen med 80%
År 2015 omsatte Studentstäd ca 11,5 miljoner. På kontoret jobbade två koordinatörer med den dagliga driften och vi hade ingen städportal. 2018 omsatte vi över 20 miljoner och numera har vi bara en person som jobbar med den dagliga driften. Vi har alltså nästan dubblat omsättningen samtidigt som vi har halverat personalstyrkan!
En stor del av Sveriges städbolag har problem med marginalerna på grund av den tunga administration som ligger bakom en fungerande städfirma. Genom att öka marginalerna och minska stressen kommer vi kunna utveckla ett system som förändrar livet för både arbetsledningar och fältpersonal.
Pengarna vi spararde på minskad administration investerade vi i en controller i företaget som bidrar till en bättre arbetsmiljö och ett större kundfokus.
Mer tid över till kunderna
Ungefär 80% av administrationen i ett städföretag går ut på att vända papper och uppfinna hjulet 10 gånger om dagen. Vi tröttnade på det och har genom städportalen frigjort tid från arbetsledningen som istället kan läggas på våra kunder. När vår personal inte längre behöver stressa har de tid att lägga på att se till att våra kunder blir bemötta på bästa sätt.
Funktioner i din städportal